خوردن خرما با چای

خوردن خرما با چای

خوردن خرما با چای را حداقل یکبار در زندگی تجربه کرده ایم . نظرات و صحبت های مختلفی در این زمینه وجود دارد . با وبلاگ شرکت کریستال همراه باشید . ✅

جستجو و بررسی در سایت ها و مطالب علمی مختلف در طول این سال ها برای انتخاب بهترین گزینه برای خوردن همراه با چای کاری است که اغلب باعث شده این سوال هر روز در ذهن ما بیشتر شکل

بگیرد که بالاخره با چای خرما مصرف کنیم یا خیر ؟

🔰 قند طبیعی و قند آزاد

قند طبیعی به قند هایی می گویند که از چغندر و نیشکر گرفته می شوند مانند قندهایی که در قندان هایمان داریم.

از طرفی قندی که در میوه هایی مانند خرما..کشمش..توت خشک و … وجود دارد قند آزاد است.

قند آزاد به آسانی جذب بدن می شود و میزان کالری آن به ازای هر یک گرم ۴کیلوکالری می باشد پس تفاوت آنچنانی با سایر قند ها ندارند.

بنابراین مصرف بیش از اندازه این نوع قند هم می تواند مضر و آسیب رسان باشد.

لینک پیشنهادی : قیمت خرما فله 

لینک پیشنهادی : سفارش آنلاین خرما

لینک پیشنهادی : قیمت خرمای زاهدی

همچنین می توانید خرید خرما را از شرکت کریستال با سال های تجربه در زمینه فروش خرما انجام دهید.

🔰 میزان مجاز مصرف میوه های خشک(خرما..کشمش و …)

فردی که با مشکل اضافه وزن مواجه باشد و بخواهد در رژیم غذایی خود برخی مسائل را رعایت کند اما در عین حال نخواهد خود را از لذت یک خوراکی شیرین منع کند می تواند از میوه های خشک مانند

خرما ، توت خشک ، کشمش استفاده کند.

اما باید به این توجه داشت که میزان مصرف آن توسط یک متخصص تعیین شود.

نوشیدن چای با حداقل شیرینی کار سختی نیست و ذائقه به تدریج عادت می کند که چای با شیرینی کمتری میل شود همانند سایر عادت های روزمره !

عوارض خوردن خرما با چای

🔰 آیا خرمای مرطوب را با چای مصرف کنیم یا خرمای خشک ؟

مقدار رطوبت کم خرمای خشک سبب می شود تا از ماندگاری بلند مدتی برخوردار باشد .

به عنوان مثال اگر خرمای خشک را در یخچال نگهداری کنیم تا ۵ سال تازه می ماند .

در حالی که مدت ماندگاری خرمای تازه کمتر از ۸ تا ۱۰ ماه است .

به کسانی که قصد کاهش وزن دارند خرمای تازه توصیه می شود و کسانی که قصد افزایش وزن دارن می توانند از خرمای خشک کمک بگیرند .

به این دلیل که هر ۱۰۰ گرم خرمای خشک ۲۸۰ کالری دارد و هر ۱۰۰ خرمای تازه ۱۴۵ کالری پس مصرف نوع خرما به نیاز فرد بستگی دارد .

🔰 مضرات خوردن خرما با چای

حال به بررسی موردی جالب که کمتر از آن مطلع هستیم می پردازیم.

آب جوش یا چای داغ و کلا نوشیدنی های داغ زمانی که با مواد قندی و یا شیرینی های خشک همانند خرما ترکیب می شوند نتیجه ی جالبی دارد .

در این حالت انرژی تحت هیچ شرایطی جذب بدن نمی شود برخلاف تصور ما !

سوالی که وجود دارد این است که چه چیزی جذب بدن می شود ؟

فقط شیرینی ها جذب بدن می شوند .

لازم به ذکر است چای و قهوه در تمام کشورهای دنیا نوشیدنی های بسیار رایجی هستند که افراد عادت دارند .

آن ها را با مواد شیرین مصرف کنند اما این مواد قندی به سلامت دندان ها آسیب رسانده و سبب بالا بردن قند خون و در نهایت دیابت می شود .

🔰 آیا مصرف میوه های خشک و شیرین(خرما..توت..کشمش)به جای قند و شکر کار درستی است ؟

با توجه یا بهتر است بگویم بدون توجه به تبلیغاتی که در خصوص ضرر و زیان های مصرف قند و شکر می شود.

از جمله آلزایمر و دیابت. ما ایرانی ها عادت داریم چایمان را با خوراکی های شیرین مصرف کنیم.

مقدار انرژی ای که بدن با خوردن یک حبه قند معمولی(حدود ۳گرم وزن)دریافت می کند بر فرض اینکه هر گرم دارای ۴ کیلوکالری باشد ۱۲کیلوکالری است.

این رقم در مقایسه با تعدادی خرما یا توت خشک که دارای ۵۰-۶۰ کیلوکالری می باشد بسیار  قابل توجه است.

در نهایت با توجه به خواص میوه های خشک مانند خرما این نوع مواد شیرین می توانند بهترین جایگزین برای قند یا شکر هنگام مصرف چای باشند.

قیمت خرما را نیز می توانید از کارشناسان ما جویا شوید .

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *