صادرات خرما به افغانستان

خواص خرمای پیارم

آیا از شرایط صادرات خرما به افغانستان  اطلاع دارید؟ جهت ثبت سفارش و کسب اطلاعات بیشتر با ما همراه باشید. ایران یکی از بزرگترین صادرات خرما به افغانستان به شمار می آید. در حدود ۳۰ رقم از انواع خرمای ایرانی از ارزش تجاری و صادراتی بسیار مطلوبی برخوردار می باشند. تاکنون و طبق آمارهای رسمی گمرکی محصول خرمای ایران به بیش از ۴۸ کشور دنیا صادر شده است.

اقتصاد در زندگی مردم افغانستان و سرنوشت آنها نقش سازنده‌ای دارد، برای همین باید به آن توجه ویژه ای شود. اشتراک فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان در روابط اقتصادی آنها تاثیر بسزایی دارد و نیز دانش فنی ،که مهمترین بخش از صادرات خرما به افغانستان محسوب می شود.

خرمای ایران یکی از عمده ترین محصولاتی است که در کشور ما صادرات خوبی داشته است. از جمله اصلی ترین کشورهای خریدار این محصول می توان به افغانستان و عراق و ترکیه اشاره نمود. درخت خرما یا همان نخل یکی از انواع درختانی است که از تمامی قسمتهای آن مانند برگ ،ساقه و میوه ی آن استفاده می شود. حتی از هسته ی خرما نیز به عنوان غذای دام در جنوب کشور استفاده می شود. میوه ی این درخت یا همان خرما که در برخی از موارد به عنوان رطب نیز استفاده می گردد یکی از بهترین ارقام میوه های گرمسیری است که در کشور ما در مقادیر انبوهی مصرف می گردد. بهترین انواع این محصول را در این مرکز عرضه نموده ایم.

 

شرکت خرمای کریستال

گروه تولیدی بازرگانی شرکت خرمای کریستال از اوایل دهه هفتاد با تلاش گروهی از تجار باسابقه در کنار جوانان آشنا به فناوری های جدید تولید و فرآوری مواد غذایی و اللخصوص خرما و از سویی تجارت بین المللی و صادرات ، با تکیه بر تولید و بسته بندی محصول، همراه با عرضه ی بهترین و مرغوبترین خرمای های تولیدی ایران از جمله خرما کبکاب ،خرما پیارم و خرمای مضافتی،خرمای سایر یا استعمران خرمای ربی خرمای کلوته ,شروع بکارنمود. این مجموعه با همکاری با کشاورزان در نقاط مختلف در ایران صدها هکتار از اراضی را به زیر کشت خرما و ایجاد نخلستان ها برده است.

 

صادرات خرما به افغانستان

 

عمده فروشی خرما صادراتی

عمده فروشی خرما صادراتی در شهر های مختلف ایران سبب افزایش میزان فروش آنها می شود و سود دهی را بالا می برند. همان طور که می دانید خرما هایی را  کشور های خارجی تقاضا می کنند که از سطح کیفی خوبی برخوردار باشند و این خرما ها را در بازار ها، خرما صادراتی می نامند. شرکت خرمای کریستال بزرگترین شرکت صادرات خرما به افغانستان می باشد و این خرما ها برای این که پاسخگوی نیاز مشتریان باشند عموما از طریق عمده فروشی ها در اختیار مشتریان و فروشگاه داران قرار می گیرند.

 

اهمیت صادرات خرما به افغانستان

یکی از جذاب ترین و پر مصرف ترین محصول کشاورزی ایران خرما میباشد. با توجه به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی کشور افغانستان امکان کشت خرما وجود ندارد. مردم این کشور ها به ارزش بالای غذایی خرما پی برده و سرانه مصرف خرما نیز در افغانستان بسیار بالاتر از میانگین جهانی میباشد.

شایان ذکر است میزان قابل توجه ای از صادرات خرما به افغانستان در صنایع تبدیلی و صنایع غذایی استفاده میشود.

بیشترین میزان صادرات خرما به افغانستان از نوع خرمای کبکاب ,خرمای  کلوته , خرمای مضافتی و خرمای سایر (استعمران) میباشد.

 

 

 

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *