صادرات خرما به امارات

صادرات خرما به امارات  

صادرات خرما به امارات با توجه به اینکه امارات پایتخت خرمای جهان می باشد اهمیت زیادی دارد. از شماره های زیر می توانید برای ارتباط با کارشناسان شرکت کریستال استفاده نمائید : 




صادرات خرما به امارات در سال های اخیر به شدت روبه افزایش است و امارات متحده عربی به یکی از خریداران اصلی خرمای ایران تبدیل شده است .

شاید این سوال برای شما پیش آید که امارات که خود از صادرکنندگان خرماست چرا در لیست برترین خریداران خرمای صادراتی ایران قرار دارد ؟

امارات متحده عربی نیز مانند کشورهای اروپایی فرانسه و اسپانیا که خرمای صادرشده ی ایرانی را میخرند و با باز بسته بندی آن به نام کشورخود و با قیمت های چند برابری اقدام به باز صادر کردن خرما به سایر کشور های جهان می کند . 

صادرات خرما از ایران به امارات

این خبر بدی برای نام خرماهای بسایر مرغوب و با کیفیت ایرانی است که موجب ضربه خوردن بازار خرمای ایران در جهان میشود .

با این وجود صادرکنندگان خرما می توانند با صادرات خرمای خود اقدام به ارز آوری برای ایران کرده و از این طریق موجب شوند صنعت خرمای ایران نیز رشد روز افزونی داشته باشد .

علاوه بر این مورد کشور امارات با تولید مشتقات خرما از جمله روغن، قند و شیره خرما و حتی روغن هسته خرما رقیب برنده ایران شده است .

ایران نه‌تنها در این زمینه حرفی برای گفتن ندارد بلکه این محصول ارزشمند را فله‌ای صادر می کندحدود ۹۰ درصد از صادرات خرماي کشور به صورت فله و کاملا غيراصولي به کشور امارات متحده عربی صادر مي شود.

امارات متحده عربی  براي خرماي صادراتی ايران ۲ برنامه کلی دارد: در بخش اول پس از سلکيون (به گزيني و انتخاب) خرماي سالم ، خوش طعم و شيره دار را در بسته بندي هاي ۲۰ تا ۵۰ کيلويي به کشورهاي ديگر از طریق شبکه حمل و نقل زمینی ترانزيت مي کنند .

در برخي از گزارش ها، خرماي ايران تا فرانسه و مصر نيز مي رود و پس از بسته بندي مجدد در بسته هاي يک پوندي (۴۵۰ گرمي) بار ديگر به امارات بازگردانده مي شود .

برخي از محموله ها به داخل ايران نيز منتقل مي شود به طوري که در برخي از سوپر مارکت هاي شيراز و اهواز خرماي بسته بندي شده امارات که روي آن نوشته شده، «از بهترين خرماي ايران» به وفور ديده مي شود.

امارات بخشي از خرماي ايران را به کارگاه هاي محلي توليد سرکه و خوراک دام منتقل مي کند و براي مصرف آن بازار محلي دارد.

درست است که صادرات خرما به امارات باعث ضربه خورد صنعت خرما شده است ولی باید توجه داشت که عمده محصول خرمای ایران به صورت فله تبدیل به خوراک دام می شود .

بنابراین شاید صادرات خرما به امارات بتواند با ارز آوری به صادرکنندگان خرما و در نهایت صنعت خرما سود برساند .

مزایای صادرات خرما به امارات متحده عربی با شرکت کریستال

 بسته بندی با رعایت کلیه موازین صادراتی 

 داشتن کلیه مجوزهای ملی و بین المللی و  نشان حلال 

 ارایه طرح های جدید بسته بندی

 مجهز بودن به ۴ دستگاه شیرینگ و تسمه کشی محصولات

 قابلیت وکیوم محصولات

 تنها شرکت دارای گواهی BRC که مجوز خرده فروشی در انگلستان هست

 ۶ گواهی نامه بین المللی ایزو از ایتالیا

 داشتن ۱۲ تا استاندارد ملی خرما  

 دارا بودن تمامی استانداردهای وزارت بهداشت 

 مجهز بودن به سردخانه های اختصاصی  

 تصمین کیفیت محصولات 

 قابلیت ارسال سفارش در مقیاس زیاد 

 دارا بودن مجوز رسمی از وزارت صنعت و معدن و تجارت

و ارسال در کمترین زمان ممکن از مزایای همکاری با مجموعه خرمای کریستال است .