عراق،کشور بزرگ خریدار خرمای ایران

عراق،کشور بزرگ خریدار خرما

عراق با نام رسمی جمهوری عراق کشوری در خاورمیانه و جنوب غربی آسیا است. پایتخت عراق شهر بغداد است. این کشور با ۴۳۷٬۰۷۲ کیلومتر مربع ۵۸امین کشور از حیث بزرگی است.

با شرکت کریستال همراه باشید …

ویژگی های آب و هوایی و جغرافیایی

بخش بزرگ عراق صحرا است اما مناطق مابین دو رود دجله و فرات حاصلخیز است.قسمت‌های شمالی کشور عمدتاً کوهستانی است و بلندترین قلهٔ آن حاجی عمران (شیخا دار) (هم‌مرز با بلندی‌های پیرانشهر ایران) با ارتفاع ۳۶۱۱ متر است. عراق مرز ساحلی کوچکی به طول ۵۸ کیلومتر با خلیج فارس دارد.

آب و هوای کشور (به جز شمال) عمدتاً صحرایی است با زمستان‌های خنک و گاه سرد و تابستان‌های خشک و گرم و آفتابی. به‌طور معمول بارندگی در این کشور کم است.

گستره عراق ۴۳۸٬۳۱۷ کیلومتر مربع (۵۸ام، نزدیک به یک چهارم ایران) است. بیشتر سرزمین عراق پست و هموار و گرمسیری است. غرب عراق کویر است و شرق آن جلگه‌های حاصلخیز؛ ولی بخشی از کردستان عراق (شمال شرق) کوهستانی و سردسیر می‌باشد.

 

همسایگان عراق

این کشور از جنوب با عربستان سعودی و کویت، از غرب با اردن و سوریه، از شرق با ایران و از شمال با ترکیه همسایه‌ است. عراق در بخش جنوبی خود، مرز آبی کوچکی با خلیج فارس دارد و دو رود مشهور دجله و فرات که سرآغاز تمدن‌های باستانی بین‌النهرین در طول تاریخ کهن این کشورند از شمال کشور به جنوب آن روان هستند و با پیوستن به رود کارون، اروندرود را تشکیل می‌دهند و به خلیج فارس می‌ریزند.

برای آشنایی با انواع خرما اعم از خرما پیارم، خرما کلوته ، خرما ربی، خرما شاهانی ، خرما مضافتی، خرما استعمران و خرمای لوکس به این صفحات مراجعه نمایید.

جمعیت عراق 

عراق با ۳۲٬۵۸۵٬۶۹۲ نفر (آمار ژوئیه ۲۰۱۴) جمعیت چهلمین کشور پرجمعیت جهان است.

عراق کشوری است با قومیت‌های گوناگون و ساکنان آن را عرب، کرد،ترکمن، آشوری، کلدانی، مندایی و صابئین و غیره تشکیل می‌دهند.از لحاظ فرهنگی. زبانی و طرز پوشش با عرب‌ها متفاوتند.عربی و کردی زبان‌های رسمی عراق هستند.

 

اقتصاد کشور عراق

صادرات نفت از گذشته نقش اصلی را در اقتصاد عراق بر عهده داشته به‌طوری‌که ۹۵٪ از درآمد خارجی این کشور را تشکیل می‌دهد. عدم توسعه در سایر زمینه‌ها باعث بروز بیکاری ۱۸ تا ۳۰ درصدی و درآمد سرانهٔ ۴۰۰۰ دلاری شده‌است.

همچنین عراق یکی از بزرگترین کشورهای دارای منابع نفت می‌باشد. این کشور دارای ۱۴۳ میلیارد بشکه ذخایر تاییدشدهٔ نفتی می‌باشد.

همچنین خرما از جمله پیشرفت اقتصادی دیگر عراق محسوب می گردد. از این رو که عراق با خریدن خرما از کشورهای مختلف و بخصوص ایران توانسته سهم بزرگی از این تجارت را مختص به خود نماید. به همین سبب در لیست خریداران خرما، در رتبه پنجم قرار گرفته است.

درنهایت باید گفت که شما می توانید جهت خرید خرما، ضمن مشورت با کارشناسان ما و همچنین آگاهی نسبت به آخرین قیمت خرما، از طریق سفارش آنلاین خرما خرید خود را به راحتی انجام دهید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *