آیا خرما به اقتصاد کشور کمک میکند ؟

قیمت خرمای شاهانی1

خرما همواره به عنوان یک میوه که در بسیاری از کشور ها کشت نمی شود می تواند به صنعت صادرات ایران کمک زیادی کند . 

حال ویژگی خاصی که این میوه نیز دارد ، این است که در همه ی نقاط جهان نمی تواند کشت شود در واقع انواع خرما ممکن است محدود به یک مکان جغرافیایی خاص باشند.

برای مثال خرما پیارم که در حاجی آباد هرمزگان فقط کشت می شود و حتی اگر در جایی دیگر کشت شود کیفیت پیارم حاجی آباد را ندارد . 

همین موضوع توانسته به صادرات ایران کمک زیادی کند . برای مثال خریداران خرمای مضافتی می دانند که این خرما را فقط باید از ایران تهیه کنند و همین موضوع باعث می شود تا یک وابستگی همیشگی بین خریداران و صنعت خرمای ایران ایجاد شود . 

از طرفی علاوه بر فروش محصول می توان هسته خرما  و همچنین پودر هسته خرما را نیز صادر کرد . این دو مورد نیز به اقتصاد کمک فراوانی می کند . 

از طرفی علاه بر کیفیت موضوع بسته بندی نیز بسیار اهمیت دارد. شرکت بسته بندی خرما در واقع نقش تعیین کننده ای در فروش خارجی خرما دارد . 

همچنین سردخانه دار خرما و از طرفی خود سردخانه خرما نیز نقش تعیین کننده ای دارد چرا که بسیاری از خریداران حتما از سردخانه دیدن می کنند .

در مجموع می توان خرما را یکی از اقتصاد های مهم در کشور دانست که به صادرات کمک زیادی می کند .

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صادرات خرما کبکاب ، صادرات خرما ربی ، صادرات خرمای زاهدی و همچنین خرما استعمران می توانید روی آن ها کلیک نمائید . 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *