خواص خرما برای روزه داران

خواص خرما برای روزه داران

 خواص خرما برای روزه داران بی شمار می باشد که در این مقاله چند مورد از آن ها را بررسی می کنیم . 

✅جالب است بدانید مصرف خرما در وعده افطار باعث کنترل اشتها می شود و از پرخوری بیجا جلوگیری می کند .

با توجه به اینکه در ساعات آخر روزه داری معمولا ی ضعف و افت انرژی جسمانی به سراغ روزه دار می آید خرما می تواند در افطار این ضعف انرژی را جبران کند و با تنظیم قند به سلامت روزه دار کمک کند.

سایر قندها مثل خوراکی‌هایی مانند زلوبیا و بامیه قندهای مصنوعی هستند و و به جز شیرینی و در واقع لذیذ و دلچسب شان فاقد مواد مفید برای بدن می باشند .

خرما با داشتن انواع ویتامین ها می تواند به سلامت بدن روزگار کمک کند بسیاری این اشتباه را می‌کنند که در هنگام افطار از انواع شیرینی و شیرینی جات مختلف استفاده می‌کنند که به مرور زمان باعث اضافه وزن بعد از ماه مبارک رمضان

می شود.

✅با توجه به این که روزه دار در ساعات زیادی از دستگاه گوارشی خود استفاده نمی‌کند و عملاً در حالت سکون قرار دارد در ابتدا و هنگام افطار باید خوراکی را مصرف کند که دستگاه گوارش را آماده و مهیای جذب سایر خوراکی ها نماید. 

خرما می تواند به راحتی دستگاه گوارش را آماده جذب سایر خوراکی ها کند در واقع قند خرما به مرور جذب می‌شود او و روزه‌دار انرژی از دست رفته را به مرور زمان به دست می آورد.

خاصیت های خرما برای مصرف در رمضان

می توان خرما را همراه با آب گرم با چای و یا با استفاده از خوراکی همچون شیر مصرف نمود چرا که باعث می شود این مواد گرم روده و دستگاه گوارش را آماده جذب سایر مواد غذایی کند.

علاوه بر خواص پزشکی و مفید خرما از نظر تعلیمات اسلامی و و احادیث و سخنان شخصیت های بزرگ اسلام خرما جایگاه ویژه ای دارد و همچنین در قرآن کریم این میوه به عنوان میوه بهشتی معرفی شده است که باعث می شود مسلمانان اهمیت ویژه ای برای خرما قائل شوند.

خواص خرما چه در وعده ی سحری و چه در وعده ی افطار می تواند به روزه داران کمک کند.

علاوه بر این درخت خرما که به نخل خرما معروف است نیز درخت مقدس می باشد و همچنین نام آن در قرآن کریم ۴۲ بار تکرار شده است که به خوبی نشان دهنده اهمیت آن در بین مسلمانان سایر نقاط جهان می باشد.

✅پیامبر اسلام (ص) حدیثی درباره اهمیت خرما دارند که ایشان می فرمایند هر کس با خرمای حلال افطار کند ثواب نمازش چهارصد برابر می گردد .

در جایی دیگر امام صادق علیه السلام می فرمایند هر گاه رسول خدا (ص) روز داشت ایشان با رطب افطار می‌کردند که به خوبی نشان دهنده اهمیت خرما در وعده افطار است.

همچنین برای افراد دیابتی مصرف خرما نیز مشکلی ندارد ولی این افراد نباید زیاده‌روی نکنند و همچنین با پزشک مربوطه مشورت داشته باشند ولی به صورت کلی مصرف آن مشکلی وجود ندارد.

?در ماه مبارک رمضان مصرف خرما در کشور و سایر کشورهای اسلامی افزایش چند برابری دارد و حتی در بسیاری از کشورهایی که افراد مسلمانان در کنار افرادی با سایر ادیان زندگی می کنند  نیز مصرف خرما افزایش دارد.

جالب است بدانید که در کشور ما خرما های بسیار متنوعی تولید می‌شود و بسیاری از این خرما ها فقط در کشور ایران است که می تواند به ثمر بنشیند و سایر کشورهای عربی و تولید کننده خرما نمی‌توانند این خرماها را تولید کنند.

?در ماه رمضان صادرات خرما کم می شود و گاها به صفر می رسد چرا که مصرف داخل کشور نیاز به تأمین زیاد دارد و صادرات می‌تواند در این ماه برای تامین خرما در کشور خطرساز شود.

علاوه بر این اگر صادرات وجود داشته باشد در این ماه می تواند به افزایش قیمت خرما کمک کند.

خاصیت های مهم خرما برای روزه داران

خرما هایی که در ماه رمضان بیشتر مصرف دارند عبارتند از خرمای زاهدی خرمای مضافتی و و خرمای کبکاب این سه خرما در بین مردم بیشتر مصرف می شوند.

بسیاری از مردم به هر کدام از این خرما ها فقط کلمه خرما را به کار می‌برند و و از اسم کامل آن باخبر نیستند می توانید برای کسب اطلاعات در مورد این خرماها به صفحات آنها در سایت مراجعه کنید.

همچنین در افطاری ها و دعوت از مهمان ها می توان از لوکس ترین خرمای ایران به نام خرمای پیارم استفاده کرد برای خرید این خرما می توانید به صفحه خرید خرمای پیارم مراجعه کنید.

همچنین برای آشنایی با خواص کامل خرما و بررسی دقیق و علمی آنها می توانید به مقاله خواص خرما مراجعه کنید چرا که در آن مقاله به صورت کامل به بررسی خواص خرما پرداخته شده است و کلیه ویژگی ها با نکات علمی بیان شده

است.

خاصیت های خرما برای مصرف در افطار

4 پاسخ
    • crystal.date
      crystal.date گفته:

      سلام .ممنون از نظرتون . میتونید بقیه ی مقالات رو هم در قسمت مقالات سایت ببینید

      پاسخ
  1. Roooya
    Roooya گفته:

    با سلام . خیلی جالب بود کامل توضیح داده بودید و بدون ابهام . مرسی از توضیحاتتون

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *