خواص شیره خرما

خواص شیره خرما

خواص شیره خرما شاید یکی از مواردی باشد که کمتر به آن توجه کرده ایم .

با وبلاگ شرکت خرما کریستال همراه باشید .

شیره ها از دسته مواد غذایی انرژی زا بوده که از گذشته تا کنون مورد استفاده عموم قرار گرفته است. شیره خرما یکی از این موادغذایی مغذی است که به جهت دارا بودن انواع ویتامین ها و مواد معدنی موردنیاز بدن، توسط متخصصان تغذیه برای تمامی گروه های سنی توصیه گردیده است.

شیره خرما همانند خرما دارای فواید بسیاری می باشد. در زیر عناوین مهمی از خواص شیره خرما ذکر می گردد :

شیره خرما و سلول های عصبی

شیره خرما به سبب دارا بودن انبوهی از ویتامینها و املاح و موادمعدنی (همانند خرما) ، تاثیرگزاری بسیاری بر تقویت سلول های عصبی را دارد. باتوجه به آهن،فسفر ،پتاسیم ،کلسیم و منیزیم و انواع ویتامین های A و B موجود در شیره خرما، مصرف روزانه آن به عنوان صبحانه ای مغذی و سرشار از انرژی به تمامی افراد بخصوص کودکان و افراد مبتلا به بیماری های سیستم عصبی، توصیه می گردد؛زیرا بلافاصله پس از مصرف آن، سلولهای عصبی مغز فعال شده و منجر به افزایش کارایی فعالیت سلولهای عصبی بدن و انرژی رسانی به اعصاب اعضای بدن جهت انجام امور میگردد.

همچنین قیمت به روز خرما را می توانید از کارشناسان شرکت ما جویا شوید.

لزوم توجه به این نکته ضروریست که مصرف خرما، التیام بخش سرعت و آمادگی فعالیت های مغزی را شامل می شود و درنتیجه ی آن بهبود سلامت دستگاه های عصبی و همچنین افزایش سطح سلامتی و تقویت قدرت واکنش دستگاه عصبی را به دنبال دارد.

داشتن ذهنی باز و هوشیار را با مصرف منظم و کنترل شده ی خرما و شیره خرما از آنِ خود کنید!

صادرات شیره خرما در شرکت کریستال با تجربه ی 2 دهه در زمینه صادرات انجام می پذیرد.

سرکوب کم خونی با شیره خرما

آهن موجود در شیره خرما همان سرکوب کننده کم خونی می باشد. میزان فراوان آهن موجود در شیره خرما به همراه فسفر و اسید فولیک درون آن، ترکیبی را ساخته اند که با افزایش گلبولهای قرمز خون، کمبود آهن بدن را به شدت جبران کرده و افراد مصرف کننده را از ابتلا به انواع کم خونی ( از خفیف تا شدید) به حداقل خود می رساند.

شیره خرما و تقویت بینایی

امروزه باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و همچنین درپی استفاده بیش از حد مردم از ابزار تکنولوژی(لپتاپ،موبایل،کامپیوتر،تبلت) مضراتی را به چشم و قدرت بینایی خود متحمل می شوند. لذا جهت جلوگیری و پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری های چشمی، باید این نکته مهم را لحاظ کنند که برنامه غذایی آن ها می بایست سرشار از ویتامین A باشد.همانطور که می دانید ویتامین A همان تقویت کننده بینایی است که اکثر پزشکان نیز برای بسیاری از افراد موادغذایی دارای ویتامین A را تجویز می نمایند. از جمله این موادمغذی حاوی ویتامین A و تقویت کننده بینایی، شیره خرما می باشد.

می توانید خرید خرمای درجه یک را از شرکت ما انجام دهید .

طبق تحقسقات پزشکی انجام گرفته، اثبات شده که مصرف روزانه یک عدد خرما موجب می گردد که فرد تا پایان عمر چشمانی سالم داشته باشد.

 

رشد عضلانی بهتر با مصرف شیره خرما

ویتامین A به سبب دارابودن اهمیت بسیار در سنتز پروتئین ، در رشد عضلانی نیز مثمرثمر واقع می گردد.درنتیجه این ویتامین به عنوان ضرورت رشد در کودکان و افرادمبتلا به بیماری های عضلانی نیز شناخته شده است.بنابراین مصرف منظم و کنترل شده شیره خرما به عنوان ترمیم کننده،انرژی دهنده و تقویت رشد عضلانی به این افراد توصیه میشود.

همچنین لازم به ذکر است که فسفر و کلسیم موجود در شیره خرما نیز به عنوان محافظ بافت های عضلانی و تکیه گاهی برای انقباض عضلانی، به ورزشکاران بخصوص بدنسازان که نیازمند تقویت بسیارعضلات خود هستند،کمک شایانی می کنند.

مبارزه با عفونت با شیره خرما

ترکیبات موجود در شیره خرما به سبب خاصیت ضدباکتریایی و ضدمیکروبی آن، توانایی مقابله و مبارزه علیه انواع بسیاری از میکروب ها و باکتری هایی که در محل کشت آنها وجود داشته را داراست. ترکیبات ضدمیکروبی شیره خرما می تواند در عرض 6 ساعت می تواند رشد آنها را متوقف کرده و اثرگزاری آنها را به حداقل برساند و مهار کند. طبق تحقیقات انجام شده این مدت زمان از بسیار سریعتر و تأثیرگذاری بیشتری نسبت به اثر عسل بر میکروب زدایی دارد.

از گذشته تاکنون نیز مصرف شیره خرما از لحاظ جنبه دارویی جایگاه بخصوصی داشته است و از آن به عنوان التیام بسیاری از زخم های مقاوم به درمان استفاده می کردند.

رفع یبوست با مصرف شیره خرما

فیبر موجود در شیره خرما خاصیت ملین را به این ماده غذایی داده است.لذا افراد پس از مصرف این ماده غذایی مفید دچار یبوست نشده و دفع سالمتری را از بدن دارند.

سرنگونی دردهای روماتیسم و آرتروز با مصرف شیره خرما

خرما یا شیره خرما به جهت دارابودن عناصری همچون سلنیوم و مس و کلسیم در ترکیبات خود، خاصیت ضدالتهابی و کاهنده دردهای روماتیسمی و التهاب مفاصل را نیز دارند. از این رو به افرادی که از انواع دردهای روماتیسمی و آرتروز رنج می برند، توصیه میگردد که در رژیم غذایی خود از اکثر موادغذایی حاوی این ترکیبات بگنجانند تا ضمن تسکین دردهای ناشی از این بیماری ها، به مبارزه و مقابله علیه آنها نیز عمل نمایند.

مقاله پیشنهادی : خواص خرما

وزنی متعادل با رژیم غذایی سالم با شیره خرما

همانا امروزه بسیاری از افراد به سبب داشتن عادات غذایی نامناسب دچار اضافه وزن و نامتعادلی در مصرف موادغذایی دارند. از جمله موادغذایی مفیدی که می توان جهت داشتن وزنی مناسب در برنامه رژیم غذایی گنجاند، شیره خرما است. مصرف این ماده مغذی برای افراد لاغری که از لاغری صورت خود نیز ناراحتند توصیه می گردد. لازم به ذکر است که مصرف این ماده باتوجه به مقدار کالری بالای آن، می بایست کنترل شده و همراه با تحرک بدنی منظم و ورزش همراه باشد.

جهت اطلاع از میزان موادمعدنی تشکیل دهنده خرما و آگاهی از میزان کالری آن به سبب استفاده ی به اندازه از آن در رژیم غذایی، در ذیل جدولی تحت عنوان ارزش غذایی در هر 30 گرم خرما آورده شده است:

مواد معدنی موجودمقدار
کالری163 کیلو کالری
سدیم2 گرم
قند22/50 گرم
پروتئین0/74 گرم
اسیدهای چرب ترنس0 گرم
چربی های اشباع شده0 گرم

تقویت روده و سیستم گوارشی با مصرف شیره خرما

ترکیبات موجود در شیره خرما با ایجاد کلنی باکتری های مفید درون روده، به تقویت فعالیت روده و سیستم گوارشی کمک می نماید. همچنین با مصرف منظم و کنترل شده شیره خرما می توان ناراحتی های گوارشی را به طور کامل برطرف ساخت.

همچنین محتوای نیکوتینی خرما و شیره خرما برای درمان بسیاری از اختلالات روده مفید واقع می گردد و در رشد انواع باکتری های مفید و تکثیر آنها در روده نقش بسزایی را داراست.

قلبی سالم با شیره خرما

بیماران قلبی و عروقی به سبب تحمل دردهای ناگهانی و گه گاه، به دنبال مصرف انواع داروهای شیمیایی جهت تسکین بخضی از دردهای خود هستند. اما از اینکه می توانند با موادغذایی طبیعی و سالم به سلامت قلب خود کمک کنند، آگاهی چندانی ندارند. شیره خرما و خرما را می توان به جرات از دسته موادمغذی تسکین ضعف قلب نام برد. بیماران قلبی و هچنین افرادی که می خواهند تا پایان عمر از دردهای قلبی در امان باشند و قلبی سالم داشته باشند ، توصیه می گردد مصرف خرما و شیره خرما را جدی گرفته و به طور کنترل شده مصرف نمایند.

کارشناسان و پزشکان ضمن اشاره به موجودیت پتاسیم فراوان در خرما، جلوگیری از بروز سکته های قلبی با مصرف خرما را مفید اعلام داشتند. همچنین به گقته پزشکان، پس از مصرف خرما یا شیره خرما، میزان کلسترول LDL بدن کاهش یافته و خطر ابتلا به انواع ناراحتی ها و مشکلات قلبی و عروقی را به حداقل می رساند.

جلوگیری از ابتلا به سرطان شکم با مصرف شیره خرما

یکی از داروهای طبیعی مفید جهت جلوگیری و پیشگیری از بیماری ها و همچنین درمان، شیره خرما و خرما است. شیره خرما به دلیل آنکه بسیار راحت هضم می شود و طبع گرمی دارد، به تمامی گروه های سنی توصیه می گردد تا مصرف آن را روزانه و منظم در برنامه غذایی خود جای دهند.با این کار بروز بیماری های سخت از جمله سرطان شکم را به حداقل و حتی ناممکن می سازند.

انجمن سرطان کشور آمریکا طبق تحقیقات انجام شده ثابت کرده که مصرف روزانه 20 تا 35 گرم خرما یا شیره خرما همان مقدار موثر جهت جلوگیری از ابتلا به بیماری هاست.

شرکت کریستال با درنظرگرفتن امکان خرید آنلاین خرما، آسودگی و راحتی خرید شما را درنظر دارد.

شیره خرما؛ کاهنده آلرژی و حساسیت

درون خرما و همچنین شیره خرما گوگرد ارگانیکی وجود دارد که در هیچ میوه ای یافت نمی شود.ترکیبات این ماده معدنی مفید تاثیرات بسیار خوبی بر بر میزان کاهش درد و رنج ناشی از حساسیت های فصلی و انواع آلرژی ها می باشد. لذا آنچه موردتوجه است مقدار لازمه و موردنیاز روزانه خرما یا شیره خرما می باشد.

ازآنجا که در ایران مبتلایان به انواع حساسیت ها و آلرژی ها دسته کثیری را شامل می شوند،می توانند با مصرف خرما و شیره خرما و ورود گوگرد درون ترکیبات آن به بدن ، در بهبود این مشکل به خود کمک کنند.

خون سازی با شیره خرما

باتوجه به دارابودن موادمعدنی و املاح بسیار شیره خرما، از خواص بسیار حائز اهمیت آن می توان به خون سازی آن و فواید بسیار بر خون بدن انسان را عنوان نمود.

پوستی سالم با مصرف منظم شیره خرما

خرما و شیره خرما سرشار از ویتامین C هستند. از این رو می توان به ویژگی محافظت از پوست آنها اشاره نمود. به سبب این ترکیب ، کمک بسیاری به حفظ قابلیت ارتجاعی پوست می کند.

همچنین مصرف منظم و به میزان موردنیاز بدن از خرما یا شیره خرما، در بهبود بیماری های پوستی ازجمله اگزما مثمرثمر واقع می گردد.

 

با داشتن آگاهی از خواص بسیار شیره خرما به فکر سلامت بدن خود باشید و در مدت زمانی کوتاه و براحتی آن را از شرکت کریستال به صورت آنلاین تهیه نمایید.

هدف ما جلب رضایت شماست…

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *