سردخانه داران خرما – سرد خانه خرما

سردخانه داران خرما

سردخانه داران خرما در کشور ما نکات بسیار زیادی را رعایت نمی کنند.

در واقع سردخانه باید بسیار تمیز ، دارای محیط مناسب ، دمای مناسب ، نور مناسب و پرسنل مراقب باشد. 

نظافت در سردخانه های خرما بسیار مهم است و حتما باید خالی از آلودگی ها باشد. 

محیط سردخانه ها باید در مکان مناسب باشد و احتمال وجود میکروب و یا محیطی که ورود و خروج زیادی دارد نباشد.

سرد خانه ها حتما در جایی به دور از آلودگی مستقیم و یا گازهای خطرناک و سمی باشند . 

دما باید مناسب باشد که نه خرما ها از سرما ضربه بخورند و نه گرما باعث شود که خرما خراب بشود. تعیین دما یکی از نکات مهم در نگهداری سردخانه می باشد . سردخانه باید نور مناسب داشته باشد تا اگر حشره و جاندارانی در محیط وجود داشت به راحتی دیده شود و یا اینکه بتوان به خوبی روی خرما نظارت داشت و کیفیت محصولات را بررسی کرد. می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر از صفحات خرما زاهدی ، خرما استعمران ، خرما پیارم ، خرما کبکاب و همچنین خرما شاهانی استفاده کنید . همچنین درب ورودی سردخانه و کلیه ی درب ها باید کاملا بسته باشند و درب ها مطابق استاندارد باشند چرا که طبق استاندارد های وزارت بهداشت باید درب ها کاملا بسته شوند. حتما پرسنلی که در سردخانه هستند باید لباس و پوشش مرتب داشته باشند و حتما از دستکش استفاده کنند چرا که میکروب به راحتی منتقل می شود. شرکت کریستال کلیه ی استانداردهای وزارت بهداشت را رعایت می کند و سردخانه ها را مطابق با استاندارد ها طراحی کرده است. وجود سردخانه برای خرما این امکان را می دهد که خرما را بتوان نگهداری کرد و از سلامت آن مطمئن شد. همچنین می توانید مقاله های مشکلات صادرات خرما ، مناطق کشت خرما و عوامل موثر بر کاهش قیمت خرما را نیز مطالعه کنید .

شرایط نگهداری خرما در سردخانه 

خرماهای مختلف در شرایط مختلفی باید نگهداری شوند و به عبارتی ساختار خرماها با یک دیگر تفاوت دارد . برای مثال رطب عسلی چون رطوبت زیادی دارد حتما باید در دمای پایین تری نسبت به سایر خرماها قرار گیرد تا دچار فساد و خرابی نشود . از طرفی خرمایی شبیه به خرمای زاهدی نیز می تواند در شرایط مناسب نگهداری شود و هرچند که نگهداری این خرما نیز نباید زیاد طول بکشد چون این خرما نیز اگر مدت زمان زیادی در معرض گرما باشد طبیعتا محل رشد جانوران و همچنین شرایط خرابی خود را به وجود می آورد. از طرفی حتما باید دما مطابق نوع خرما تعیین شود و همه ی خرماها در یک دما نگهداری نشوند. همچنین می توانید نیم نگاهی به صادرات خرما کبکاب ، صادرات خرما ربی ، صادرات خرما پیارم و صادرات خرما استعمران نیز داشته باشید .

مطابق با اصول سازمان استاندارد باید باشد

حتما نوع طراحی سردخانه وشرایط نگهداری آن باید به نحوی باشد که مطابق اصول سازمان استاندارد باشد و همه ی ویژگی های یک سردخانه استاندارد را داشته باشد . از طرفی باید کلیه ی مشکلاتی نیز که در بازدید از سردخانه مطرح می شود برطرف نمایند تا بتوانند به خوبی سردخانه ی مناسب نگهداری خرما در شرایط ایده آل تهیه کنند .

سردخانه خرما در بم چرا اهمیت دارد ؟

شهر بم به دلیل داشتن خرمای تجاری مضافتی همواره پایتخت تاجران خارجی و همچنین خریداران مضافتی می باشد. بسیاری از خریداران خرما هنگام خرید و عقد قرار داد از سردخانه شرکت فروشنده خرما بازدید می کنند . دلیل این موضوع نیز تفاوت قیمت می باشد . برای مثال اگر شرکتی فقط نقش واسط را داشته باشد طبیعتا قیمت تمام شده با تاجر افزایش پیدا می کند ولی اگر شرکتی خود سردخانه ی اختصاصی داشته باشد قیمت بسیار پایین تر از قیمت معمول می آید و همین موضوع از طرف خریداران بسیار مهم می باشد . حال شهر بم نیز که یکی از شهرهای اقتصادی خرما می باشد باید سردخانه ی مجهز خرما داشته باشد . همچنین می توانید استعلام قیمت خرما و خرید خرما را از شرکت ما انجام دهید .

 

سردخانه لیفتراکی شرکت کریستال در بم 

شرکت کریستال با داشتن سردخانه لیفتراکی در بم ، توان نگهداری 4000 هزار تن خرما را دارد . همچنین در این سردخانه سایر خرماهای تولید شده در استان های مجاور را نیز می توان نگهداری نمود.بسیاری از تولیدکنندگان و فروشندگان خرما برای نگهداری خرما ، به دنبال سردخانه ای استاندارد هستند که هم خرما در آن به راحتی نگهداری شود و هم بتوان سریع به آن دسترسی داشت . 

بم به دلیل داشتن خرمای مضافتی شهر مهمی در صنعت خرما به شمار می آید ، به همین دلیل شرکت ما مکان سردخانه را شهر بم انتخاب کرد . 

 

 

6 پاسخ
  1. عبدالله
    عبدالله گفته:

    با سلام..
    من دانشجو در دانشگاه خوارزمی کرج
    ما يک پروژه داریم در درس تبرید درباره سرخانه خرما
    لطفا یک سوال فقط دارم
    جعبه های خرما وزن خالصش چنده؟

    پاسخ
    • crystal.date
      crystal.date گفته:

      با سلام و احترام
      ببینید دوست عزیز دقیقا نمیتونیم بگیم که وزن جعبه چقدر هست چون بستگی به نوع سفارش مشتری و همچنین نوع خرمای موجود داره ، مثلا خرمای مضافتی یا کبکاب بسته بندی های مختلف داره که برای سفارش های حجم بالا (منظور به تناژ هست) میانگین وزنی در نظر گرفته میشه

      پاسخ
  2. مهدی
    مهدی گفته:

    سلام وقت بخیر .بنده خرده فروش خرما دارم تازه وارد این کار شدم .خرماهای مضافتی که در بسته های سه کیلیویی وسیله دار هستن باید در چه دمایی نگهداری شوند

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *