ویژگی های بسته بندی درجه یک خرما
جزء لازم و ضروری یک محصول همان بستهبندی محصول است که وظیفه ی شناساندن و نگهداری محصول را از تولید تا مصرف بر عهده دارد.
جهت آگاهی بیشتر در این زمینه مقاله زیر را دنبال کرده و با شرکت کریستال همراه باشید …
به نظر شما علم طراحی بستهبندی چیست؟
علم، هنر و فناوری محافظت از محصول برای نگهداری، انبارش، انتقال و توزیع، ذخیره، فروش و استفاده از آن است؛ به گونهای که از سویی کمترین آزار در حین تولید تا مصرف به محتوای محصول و از سوی دیگر به محیط زیست وارد گردد.
مراحل بستهبندی
- طراحی
- ارزیابی
- تولید بستهها
لازم به ذکر است که وظیفه اصلی بستهبندی، محافظت از محصول است.
بستهبندی با برچسبهای استاندارد این امکان را فراهم می آورد تا متوجه شویم چه نوع محصولی داخل بسته قرار دارد و شرایط حفظ و نگهداری آن چگونه است.
سازمان جهانی استاندارد (ISO) و سازمانهای معتبر و ملی استاندارد کشورهای پیشرفته گامهای مهمی در تدوین استانداردهای بستهبندی و مشخصات فنی آن برداشتهاند.
همچنین می توانید نیم نگاهی به شرکت بسته بندی خرما، سردخانه خرما و قیمت خرما ، خرمای لوکس، خرما پیارم،داشته باشید.
طراحی بستهبندی شامل طراحی فیزیک بستهبندی و گرافیک آن است.
اهداف بستهبندی
محافظت فیزیکی
لایه و مانع محافظتی
اطلاعرسانی
بازاریابی
ایمنی
سهولت
عوامل مؤثر بر بستهبندی
۱- الزامات :
کیفیت مناسب
سازگاری بسته با محصول
الزامات شرایط محیطی (خصوصاً از لحاظ ایمنی)
سازگاری با طبیعت و محیط زیست
۲- محافظت و نگهداری در برابر:
آسیبهای مکانیکی
در طول توزیع
در طول انبارش
3- آسیبهای شیمیایی:
اکسیداسیون
فراریت
فاسد شدن
اثر متقابل بسته و محصول
آسیبهای محیطی
میکروبی / حشرات / حیوانات آلوده
مشخصات و اطلاعات
جاذبههای بازار
راحتی مصرفکننده
شرکت کریستال با داشتن تمامی استانداردهای موردتایید وزارت بهداشت و همچنین طراحی بسیارخاص و جذاب بسته بندی های محصولات خود توانسته در امر صادرات به عنوان یک شرکت صادرات خرما سهم بسیاری را به خود اختصاص دهد.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.