چهارمین رتبه خرید خرمای ایران متعلق به کدام کشور است؟

چهارمین رتبه خرید خرما متعلق به کدام کشور است؟

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه،یک کشور اوراسیایی است که بخش بزرگ کشور یعنی آناتولی یا آسیای کوچک در شمال غرب آسیا و خاورمیانه و بخش کوچکی نیز به نام تراکیه در منطقهٔ بالکان (منطقه‌ای در جنوب شرق اروپا) قرار دارد.

از این رو جهت آشنایی بیشتر با این کشور با مقاله ی زیر از شرکت کریستال همراه باشید.

ویژگی های جغرافیایی

* پهناوری ترکیه ۷۸۳٬۵۶۲ کیلومتر مربع (سی و هفتم) است.

* ترکیه کشوری کوهستانی و نسبتاً پرباران است. 

* شکل این کشور مانند یک مستطیل است که از سوی شرق و غرب امتداد یافته‌است.

* دارای آب و هوای خوب و جلگه ای و مکان های جالب و دیدنی و توریستی

* ترکیه در یکی از مناطق حساس جهان واقع شده که دارای موقعیت جغرافیایی راهبردی و بسیار خوبی است و از طرفی گذرگاه شمال غرب آسیا و اروپا به‌شمار می‌آید و به همین سبب کشورهای بسیاری، به ویژه کشور ایران از خاک ترکیه برای ترانزیت کالا و انرژی استفاده می‌کنند.

 

برای آشنایی با انواع خرمای های پیارم، مضافتی، کبکاب، خاصویی، استعمران، ربی، کلوته، زاهدی و زردعسلی می توانید به این صفحات نیم نگاهی داشته باشید.

 

همسایگان ترکیه

ترکیه در شرق با کشورهای ایران، نخجوان، ارمنستان، و گرجستان؛ در جنوب شرقی با عراق و سوریه؛ و در شمال غربی (بخش اروپایی) با بلغارستان و یونان همسایه است. همچنین ترکیه از شمال با دریای سیاه، از غرب با دو دریای کوچک مرمره و اژه و از جنوب غرب با دریای مدیترانه مرز آبی دارد. دو تنگهٔ راهبردی بسفر و داردانل نیز در اختیار ترکیه قرار دارند.

 

جمعیت کشور ترکیه

جمعیت ترکیه حدود ۸۲ میلیون نفر (برآورد ۲۰۱۸) می‌باشد، که حدوداً ۷۵ تا ۸۵ درصد مردم سنی و ۱۵ تا ۲۵ درصد هم علوی هستند.

 

جهت خرید خرما میتوانید ابتدا با مشورت با کارشناسان ما آخرین قیمت خرما را جویا شوید و از طریق سفارش آنلاین خرما اقدام نمایید.

 

اقتصاد کشور ترکیه

می توان گفت که اقتصاد ترکیه ترکیبی از صنایع بومی و نوین است، از این رو روز به روز بر دامنه‌اش افزوده می‌شود. صنعت کشاورزی ترکیه در سال ۲۰۰۵ با تولیدات بسیارش، رتبه هفتم جهان را به دست آورد و در نهایت در سال ۲۰۰۶ موجب ایجاد اشتغال برای ۱۱٫۲٪ از مردم ترکیه شد. لازم به ذکر است که از آنجا که بخش خصوصی اقتصاد ترکیه بسیار قوی و در حال رشد سریع است ، از این رو نقش بسیار مهمّی را در بانکداری، حمل و نقل و ارتباطات دارد. در سال‌های اخیر اقتصاد ترکیه رشد خوبی داشته و رشد ۸٫۹٪ و ۷٫۴٪ را در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۵ به دست آورده‌است.

خرما یکی از کالاهای صادراتی است که نقش بسیار مهمی را در اقتصاد ترکیه داشته است. از آنجا که ترکیه جزو خریداران برتر محسوب می گردد لذا در این روند در چندین سال گذشته به گونه ای عمل کرده که توانسته رتبه چهارم در خریداران خرما در جهان را به خود اختصاص دهد. 

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *