بازاریابی خرمای ایران در جهان
خرمای ایرانی همواره به عنوان یک خرمای با کیفیت در جهان شناخته شده است. این خرما همواره زبان زد مردم مصرف کننده بوده است . اما سوالی که وجود دارد این است که آیا فقط ایران تولید کننده ی
خرما می باشد ؟ آیا کشورهای دیگر نقشی در تولید خرما ندارند . قطعا کشورهای دیگر نیز در تولید خرما نقش دارند و رقیبان ایران در بازار های جهانی به شمار می آیند . اما ضعف بازاریابی و همچنین
تحریم و بسیاری از عوامل باعث شده خرمای ایران در جایگاه واقعی خود نباشد . بسیاری از تولید کنندگان خرما همانند تونس و عربستان منتظر کم رنگ شدن نقش ایران در بازار خرمای جهانی هستند و
متاسفانه هر از گاهی این امکان برای آن ها فراهم می شود . از طرفی خرماهایی که مردم جهان آن ها را دوست دارند نظیر خرمای پیارم ، خرمای مضافتی و … در ایران کشت می شوند که این نشان
دهنده ی پتانسیل بالای کشور ما در صادرات خرما می باشد . می توانید نیم نگاهی به صفحات خرما استعمران درجه یک ، خرما کبکاب درجه یک ، خرما پیارم و همچنین بهترین سردخانه خرما داشته
باشید.
حال باید برای بهتر شدن وضعیت فروش خرمای ایران در جهان چه کرد؟
باید نشست های مشترکی با سایر کشورها برگزار شود و در آن خرمای ایران به صورت کامل به مشتریان معرفی شود . همچنین خرما و سایر خوراکی ها شرایط خاصی دارند به این صورت که ذائقه مردم
اگر به آن ها عادت کند می تواند یک پیوستگی همیشگی را برای مصرف به وجود آورد و اگر برای مدتی این خرما را مصرف نکنند قطعا ذائقه آن ها عوض خواهد شد .
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.