استاندارد، لازمه ی بسته بندی

استاندارد، لازمه ی بسته بندی

آیا می دانید استاندارد به چه معناست؟ آیا با مفهوم و کاربرد آن آشنایی کامل دارید؟ آیا می دانید به چه علت اهمیت بسیاری را در بسته بندی مواد دارد؟

 

تعاریف استاندارد

1. وضع قوانین و مقرارت برای تعیین کیفیت و مشخصات مطلوب یک کالا یا خدمات را استاندارد می‌گویند. استانداردها دارای چهار محورهای، کاملاً مجزا، یعنی «ماهیت محصولات»، «امور مدیریتی»، «ارزیابی و انطباق‌ها» و «مسئولیت‌های اجتماعی» می‌باشند.

2. همچنین داشتن نظم و معیار و تعیین حد و اندازه و مهم‌تر از آن رعایت حدود و اندازه‌ها برای حفظ کیفیت زندگی اجتماعی و حتی زندگی شخصی بسیار ضروری و مفید است. در امور اجتماعی و اقتصادی و به ویژه امور صنعتی به این حد و اندازه‌ها استاندارد می‌گویند. 

 

می توانید نیم نگاهی به شرکت بسته بندی خرما، سردخانه خرما و قیمت خرما ، خرمای لوکس، خرما پیارم،داشته باشید.

 

سطوح استاندارد

استانداردها دارای پنج سطح کارخانه‌ای، شرکتی (جامعه‌ای)، ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی هستند.

– استاندارد کارخانه‌ای توسط یک کارخانه برای استفاده در همان واحد تدوین می‌شود.

– گاهی کارخانه ها، شرکتها یا تشکیلات فعال در زمینه ای خاص، از طریق ایجاد یک جامعه یا انجمن، استانداردهای خاص خود را تدوین می‌کنند مانند انجمن جوشکاری آمریکا (AWS)

– استاندارد ملی توسط مؤسسه استاندارد در یک کشوربا توجه به تمام شرایط خاص همان کشور مانند اقتصادی، اجتماعی، علمی و فنی تهیه می‌شود.

– استانداردهای منطقه‌ای توسط کشورهای عضو یک پیمان منطقه‌ای خاص تهیه می‌شود مانند کمیته استاندارد اروپایی.

– استاندارد بین‌المللی توسط سازمانهای مربوطه به منظور قابلیت استفاده بین‌المللی تهیه می‌شوند. مانند استانداردهای تهیه شده توسط سازمان بین‌المللی استاندارد، کمیسیون بین‌المللی الکتروتکنیک (IEC)

 

شرکت کریستال با داشتن تمامی استانداردهای موردتایید وزارت بهداشت توانسته در امر صادرات به عنوان یک شرکت صادرات خرما سهم بسیاری را به خود اختصاص دهد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *